Support

Privatpersoner - Kundservice

kundservice@ip-only.se

I vårt kundforum finns svar på nästan alla frågor. Sök svar eller ställ din egen fråga! Privat- och småföretagskunder med aktiva tjänster i våra öppna nät ska i första hand vända sig till sin tjänsteleverantör för frågor och support.

Företagssupport - Helpdesk

helpdesk@ip-only.se

Kontaktvägar för fakturafrågor, felanmälan, och teknisk support för företagskunder. I vår kundportal kan kunder se tjänster och fakturor samt se och lägga felanmälan. Portalen hittar du här: https://customerportal.ip-only.net/

Privat

Kontaktvägar för privatpersoner och småföretag i något av våra regionala nät.

Driftinformation

Status för eventuella pågående driftstörningar

Företag

Kontaktvägar för våra företagskunder

Kontakta IP-Only

IP-Onlys huvudkontor ligger på Bäverns gränd 17 i centrala Uppsala. Karta

Vi har även kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Oslo. Vår växel nås på +46 (0)18 – 843 10 00.

Adresser och kontaktuppgifter.

Kontaktsida
2017-05-26
|
Kategori:

Nyheter,

Företag,

It-säkerhet

"IP-Only en av våra viktigaste samarbetspartners"

På bara ett drygt halvår har det unika konceptet Gamerz gått från idé till verklighet med samtidig direktsändning i sex distributionskanaler. Storsatsningen kombinerar TV-världens breda underhållning och gamingvärldens snabbt växande unga kultur och interaktivitet.

– Jag är stolt över vad vi lyckats åstadkomma på så kort tid, säger Per Bergström, som tillsammans med kollegorna i Gamingzone Entertainment ligger bakom idé och produktion.

Han är också tydlig med vad som varit extremt viktigt för att få Gamerz att flyga:

– Säkerhet och nätkapacitet är helt avgörande i en sådan här satsning. Självklart är IP-Only en av våra viktigaste samarbetspartners.

Per Bergström har 20 års erfarenhet av kommersiell TV och kom till TV4/Bonniers via MTG och TV 3. Han har stor rutin när det gäller att garantera mediala intäkter och koordinera samarbetsprojekt – inte minst under de år då TV4 byggde upp alla sina satellitkanaler och behövde proffshjälp för vitt skilda segment. Nu har han utvecklat varumärkesbyggandet ytterligare och tar exemplet Puma:

– De har aldrig varit inne i e-sportvärlden tidigare men har nu valt att samarbeta med Gamerz genom att erbjuda deltagarna en personlig tränare. Det handlar inte om traditionell reklam utan mer om associationsrätt och funktion – att sprida budskapet att fysisk form är en garant för förmågan att koncentrera sig under lång tid.

I Gamerz bor tolv gamingtalanger i ett specialdesignat hus och coachas av tidigare spelare på elitnivå. Deltagarna tävlar om ett proffskontrakt i spelet Counter-Strike Global Offensive. Samtidigt kan tittarna utmana deltagarna och knipa en plats i huset och därmed skicka hem en av de utvalda, ett upplägg som maximerar interaktiviteten.

Men det här är bara början för Gamingzone Entertainment och Per Bergströms team:

– Vi tänker långsiktigt och vi behöver komma ut i större format. Till hösten satsar vi på en internationell version av Gamerz, specialgjord för sju-åtta länder i Europa.

Vad han lärt sig av den unika satsningen?

– Gamingpubliken är en svår målgrupp och vi måste vara ödmjuka och lyhörda. Allt vi gör måste vara på tittarnas villkor. Det är enormt spännande att ta med sig sin lite äldre TV-erfarenhet in i framtidens värld av parallella plattformar och ständig interaktivitet. Och det krävs nätsäkerhet och prestanda utöver det vanliga – det har vi fått av IP-Only.

Dela:

Till startsidan